Nová pravidla v propagaci podnikání

Klasická reklama a její využití ve světě nových médií

 

Pryč je doba, kdy bylo hlavním pravidlem marketingu a propagace firmy maximální využití masové komunikace. Klasické mediatypy jako je například televize, rádio a tisk sice stále fungují, ale celá řada středních a menších firem v nich doslova utápí své peníze bez adekvátní návratnosti investic.

Při uvažování nad investicí do propagace podnikaní je vždy potřeba mít na paměti cílového zákazníka. Tradičním problémem většiny firem/podnikatelů je, že se na svět a sami sebe dívají z pohledu konkurenční firmy, z pohledu zaměstnance, či z pohledu lídra na trhu. Bohužel se ale často zapomíná na pohled nejdůležitějšího článku a to na pohled zákazníka.

Vnímáte velmi intenzivně klasické reklamy konkurenční firmy? Zamyslete se ale nad tím, zda onu reklamu stejně intenzivně vnímá i potenciální zákazník. Pokud celý život podnikáte v jedné oblasti, je logické, že máte doslova „vycvičené“ oko na to vnímat cokoliv, co se Vašemu podnikání přibližuje.

Je to stejné, jako když se zamilujete do určité značky hodinek. Po nějaké době si hodinky od vysněného výrobce dokonce pořídíte a najednou zjistíte, že reklama na přesně tyto hodinky je na billboardu, okolo kterého jezdíte každý den do práce. Ten billboard je tam už pár měsíců, ale Vy jste ho dosud prostě nevnímali. Možná procitnete v úžasu, že přesně ty samé hodinky jsou opakovaně inzerovány v odborném časopise, který čtete každý měsíc. Stejně tak to bude s TV reklamou.

A přesně v tom je kouzlo masové komunikace a reklamy. Funguje, připomíná se, ale není vhodná pro dosažení všech cílů – ony hodinky jste si pravděpodobně také nekoupili kvůli onomu billboardu, kterého jste si doposud vůbec nevšímali.


Ještě nedávno jsme měli příležitost slyšet stará pravidla marketingu, jako:

Marketing je zjednodušeně reklama. – Reklama je založená na kampani, která má přesně omezené trvání. – PR a marketing jsou oddělené disciplíny vedené jinými lidmi s odlišnými cíli a strategiemi. Atd. atd.


Nastal ale čas otevřít oči a definovat soudobý svět marketingu a obchodu novými pravidly:

1) Marketing je mnohem víc než jen reklama.

2) PR není o tom, aby každý zaměstnanec viděl firmu, ve které pracuje, ve všech médiích. PR je o tom, aby Vás viděli Vaši zákazníci.

3) Na webu se hranice mezi marketingem a PR naprosto stírají.

4) Blogy, weby, sociální sítě a další formy online obsahu umožňují firmám komunikovat přímo se zákazníky a to ve formě, kterou i sami zákazníci ocení.


Marketingová kampaň, která splní Vaše očekávání? Kontaktujte nás!