Zhruba čtvrtina nakupujících se při výběru internetového obchodu podívá nejprve do více e-shopů a mezi nimi zvolí nejvýhodnější nabídku. Druhá čtvrtina vyhledává ve srovnávači nejlevnějšího prodejce. Cca 20 % nakupujících jde rovnou do e-shopu, se kterým má dobrou zkušenost. Právě tyto informace vyplynuly z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci.
Co si z toho vzít, pokud jste vlastníkem nebo správcem e-shopu? Buď „být nejlevnější“ nebo mnohem lépe:
udržet si loajální zákazníky, kteří se k Vám budou vracet.
Loajální zákazník, to je cílem nejen e-shopů, obecně tedy hlavně podnikatelů v oblasti B2C, ale i podnikatelů v oblasti B2B a ostatně všech podnikatelů, kteří chtějí dlouhodobě uspět. Vždy totiž platí, že získat nového zákazníka je mnohem dražší, než udržet si stálého.
Doporučujeme proto vytvořit funkční plán budování vztahů se stálými zákazníky. Ten pevně určí, kdy a jak se zákazníkem komunikovat a samozřejmě co mu vlastně sdělit.
Pro více informací nás kontaktujte na info@ccgs-marketing.cz